Thursday 13 November 2014

Hati Manusia Yang Kejam

Sekelip mata, masa berlalu pergi dengan kejam tanpa pernah menunggu aku untuk mengatur apa yang dirancang. Manusia datang dan pergi, manusia juga mudah berubah hati. Sekuat manapun kau cuba untuk menonjolkan diri, tapi jika bukan takdirmu dan kau tidak sehebag mereka-mereka itu, tetap tidak akan ada sesiapa yang peduli.

Ingatlah, sekali hati ini terluka, selama-lamanya parut ini akan kelihatan. Aku tidak suka menangis, tapi kerana kamu aku menangis. Kerana apa yang pernah berlaku dan apa yang sedang berlaku. Aku tidak kuat untuk menghadapi situasi ini. Dalam paksa aku meminta-meminta. Apakan daya aku tak mampu, aku bukan siapa2. Aku manusia biasa yang mudah dipermainkan dan diperkotak katikkan. 

No comments:

Post a Comment

Madah PuJanggel

Semua yang terlintas di fikiran, duluahkan di atas lembaran kata-kata bernama  Madah PuJanggel.  Walau tak sempurna, namun ianya cukup mengg...