Thursday 26 March 2020

Sementara Masih Di Sini

Sejarah hidupku amat berliku
Kadangkala derita, kadangkala bahagia
Aku mengenang saat-saat aku mula berdikari
Menempuh ketentuan hidup
Dari sini aku mula menapak
Selangkah demi selangkah
Aku mengharungi warna-warni kehidupan
Sehingga aku menggapai tingginya awan

Terkadang terjatuh lalu tersangkut ke bukit namun aku belum sampai ke tanah
Semuanya bermula dari langkahku di sini

Jika dulu, aku tidak nampak keindahanmu
Walau yang lain memuja
Jika dulu, kau hanya biasa-biasa di mataku
Walau yang lain teruja
Tapi sementara aku masih di sini
Aku mula sedar tentang tempat ini

Tempat aku mengadu nasib dan berserah
Tanpa aku tahu kemana langkahku seterusnya
Tanpa aku sedar apa yang bakal menanti di hadapanku
Apabila aku harus meninggalkan tempat ini

Bersabarlah wahai hati
Ini semua telah tertulis untuk Dia mengujimu
Ini semua cara untuk Dia menyayangiku
Aku harus pasrah
Tidak semua harus jadi milik kita
Bukan semua yang kita inginkan bakal terjadi

Bila tiba saat itu, yakinlah yang aku tidak pasti bila lagi akan kembali
Kerana kehidupan ini walau hakikatnya ibarat roda
Berputar-putar untuk kembali ke asal
Ia tetap tidak akan sama dengan sebelumnya

Semoga yang terbaik tertulis untukku
Semoga segala pengorbanan ku selama ini berbaloi
Sehingga saat itu

Sementara aku masih di sini

No comments:

Post a Comment

Madah PuJanggel

Semua yang terlintas di fikiran, duluahkan di atas lembaran kata-kata bernama  Madah PuJanggel.  Walau tak sempurna, namun ianya cukup mengg...